Direktlänk till inlägg 30 december 2015

Hej allihopa!

Av Simon Rées - 30 december 2015 16:27

Hej allihopa jag heter Simon Rées och jag skall ge er 8 otroliga fakta om mat!

  1. Man kan bli beroende av mat! (Vilket jag troligen är).
  2. katter bryr sig igentligen om vad mat smakar, det har fått vissa forskare att tro att katter inte har så mycket utvecklade smakkörtlar. 
  3. Näring (mat) är den näst viktigaste saken för kroppen medans vatten är i prio ett!
  4. Hundar kan inte äta kycklingben därför att kycklingbenen kan brytas upp till flisar i magen på hunden och det kan då vara farligt för hunden.
  5. Kyckling kan vara giftigt och fullt med sjukdomar om man inte tillagar den rätt! 
  6. Brockolli är en av de fem nyttigaste grönsakerna och det finns mycket vitaminer i grönsaken. Ät upp alla grönsaker nu ;)
  7. i rymden så äter man antingen pulver eller en gegga av massa näring på I.S.S därför att den vanliga maten inte klarar sig länge uppe i rymden.
  8. Ormkött smakar tydligen kyckling om man frågar de som ätit orm. Som ex Bear Grills!
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Simon Rées - 1 januari 2016 12:27

Nu gott folk! Så skall jag berätta lite om vapnets historia och då börjar vi långt tillbaka i stenåldern. Bara så att ni alla vet så är detta MÄNNISKANS vapen och inte naturens som vi kommer att ta och prata om i ett annat inlägg. Människans första r...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards